دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد؛

راه‌اندازی نخستین «کلینیک خواندن» پس از بازطراحی قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی زنجان

کتابخانه عمومی سهروردی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه «سهروردی» نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است، گفت: عملیات بازطراحی و بازسازی کتابخانه سهروردی آغاز شده و شامل تعمیرات اساسی در بخش ابنیه، راه اندازی کلینیک خواندن و به‌روزرسانی تجهیزات است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، از آغاز عملیات اجرایی بازطراحی و بازسازی کتابخانه عمومی «سهروردی» زنجان خبر داد.

رضاخانی با بیان اینکه این کتابخانه، نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است، اظهار کرد: کتابخانه سهروردی زنجان در سال ۱۳۴۶ به صورت قرائت‌خانه در خیابان سعدی وسط فعال بوده و مسئولیت آن را شخصی به‌نام ابراهیم همتیان بر عهده داشته است. در سال ۱۳۵۶ این کتابخانه به محل فعلی یعنی روبه‌روی مخابرات منتقل می‌شود و در حال حاضر هم با همان بنای قدیمی فعال و دایر است. نمای این ساختمان در سال ۱۳۹۸ نوسازی شده اما تغییری در فضای داخلی رخ نداده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: مخزن این کتابخانه دارای بیش از ۳۰ هزار نسخه کتاب است و در ۴ طبقه، در بنایی ۱۰۰۰ مترمربع و زمینی به مساحت ۳۸۰ مترمربع، به مراجعین خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه پروژه به پیمانکار تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: پیرو مطالبه جدی شهروندان و اهالی فرهنگی استان، عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه از شهریورماه آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

رضاخانی با بیان اینکه در فرآیند بازسازی این کتابخانه رویکرد نوین ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی مدنظر قرار گرفته است، ادامه داد: عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه شامل تعمیرات اساسی در بخش ابنیه، به‌روزرسانی تجهیزات، فضاسازی مدرن است.

این مسئول با بیان اینکه بهسازی بخش داخلی شامل کف، سقف، دیوارها و پنجره‌ها، سیستم روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و زیباسازی نمای داخلی است، تصریح کرد: درنظر داریم قدیمی‌ترین کتابخانه استان در فضایی مملو از آرامش و آسایش به کار خود ادامه دهد؛ به گونه‌ای که در عین حفظ هویت و اصالت فضای کتابخانه‌ای، برای مخاطب امروز جذاب باشد.

رضاخانی همچنین با بیان اینکه طبق شواهد، درصد قابل توجهی از افراد به ویژه دانش‌آموزان دچار اختلالات خواندن هستند، عنوان کرد: یکی از پروژه‌های در دست انجام در این کتابخانه، راه‌اندازی اولین «کلینیک خواندن» است. اختلالات خواندن در افراد به مشکلات بسیاری منتج می‌شود و ما در این درمانگاه تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از افراد متخصص، تمرکز و توجه افراد را تقویت کرده و درست خواندن را آموزش دهیم.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اعتبارات لازم برای این پروژه از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 5 =